• احتیاط محصول و محتویات آن
یکی از اهمیت های لیبل اصولی، نوع احتیاط های آن و عناصر دقیق ساختار کالاست. به عنوان مثال برای ژل ضد عفونی کننده یا سموم کشاورزی باید جملات طبق قانون مصرف کننده رو به روی مورد مصرفی آن قرار بگیرید. یا نوشته های “دور از دسترس اطفال نگهداری شود.” یا “در دمای کمتر از 30 درجه نگهداری شود.” یا “در صورت بروز حساسیت پوستی با پزشک معالج مشورت گردد.” حتما به روی لیبل درج گردد.
• طرح لیبل و بسته بندی
طرح لیبل و برچسب باعث شناخت و جداسازی یک کالا از کالای دیگر است. بعنوان مثال شما با دیدن بسته های شکلات و لیبل در قنادی دسته ی آنها را نسبت به سایر محصولات تشخیص می دهید و این لیبل است که شناخت ذهنی برای شما ایجاد کرده است.
• طبقه بندی محصولات
طبقه بندی یک محصول نسبت به سایر کالاها از یک دسته خاص وظیفه ی لیبل است که به مصرف کننده درک کاملی از کالا می دهد. بعنوان مثال شامپو ها برای موهای خشک، نرمال و چرب طبقه بندی می شوند و روی لیبل هر یک این امر کاملا مشهود است و مصرف کننده بر اساس نوع موی خود هر یک را انتخاب می کند.
• جلب توجه مشتری و افزایش فروش محصول
یکی از بهترین کارکرد های لیبل روی محصولات، جلب توجه مشتری و راضی کردن وی به خرید محصول است. بعنوان مثال شما با دیدن علامت های “قرعه کشی سفر به کیش” یا “4 عدد رایگان” یا “10 درصد تخفیف” به سمت خرید محصول مورد نظر ترغیب می شوید.
• هشدار های سلامتی
لیبل ها باید از موارد صریح قانونی پیروی کنند. بعنوان مثال روی تمامی پاکت های دخانیات یا تنباکو باید برچسب “مصرف این فراورده برای سلامتی مضر است” زده شود.
